paulienharryinthailand.reismee.nl

Bangkok

De laatste dag in Bangkok. We slapen uit tot wel half 10. Het ontbijt is beter vandaag in Royal Benja. Het hotel zelf is uitstekend en een super ligging, midden in de wijk shukumvit, waar de arabieren het voor t zeggen schijnen te hebben. Veel Egyptische restaurant, zelfs een Turk gezien en shoarma zaken. Voel me helemaal thuis hahaha. Dag en nacht is het een gekkenhuis in Bangkok. Op de stoepen van de grotere wegen staan elke avond (en vaak s middags al) honderden stalletjes met allerhande artikelen en/of etenswaar te koop. Thailand is 1 grote braderie annex rommelmarkt en Bangkok is dat nog eens in het kwadraat. Drukte, lawaai overal en altijd. Daar moet je tegen kunnen. Een paar dagen Bangkok is voor de meesten meer dan genoeg. Plan Bangkok aan het begin of aan het einde van je vakantie.

Wij zijn met de taxi naar het MBK center gegaan. Een groot warenhuis waar letterlijk van alles te zien en te koop is. Harry wilde daar nog shirts halen (99 THB) met een leuke tekst erop. Voor je t weet loop je er weer een uur of 2 in rond. Heerlijk geluncht op de begane grond bij SUMO, die Japans, Chinees en Thais serveren en ook nog een beetje internationaal. heerlijke Jakitori (kip op Japanse manier) voor mij en Chinese gebakken rijst met ei en kip voor Harry. Soepje erbij en kleine salade. Dat heerlijk eten zullen we missen.......

We willen voor de laatste keer nog een klein zonnetje pakken en even zwemmen, dus terug per taxi naar het hotel. Alleen zit het verkeer zo vast, dat we onderweg utistappen en verder gaan lopen. Het lukt nog net de laatste zonnestralen te pakken die het zwembad op de 5e verdieping kunnen bereiken. Al die torenhoge gebouwen zorgen er voor dat er veel schaduw in de stad is. Heerlijk als je aan het shoppen bent, maar jammer als je wilt zwemmen.

We gaan ons omkleden voor ons laatste diner in Thailand. We gaan naar het Bayoke Sky Hote waar we op de 82 ste verdieping een buffet diner hebben gereserveerd. Er staat giga veel soorten eten, heerlijke verse gamba's, krab, kreeftgarnalen, chinees buffet, voorgerechten, toetjes hmmmmm. De vorige keer dat ik hier was (maart 2005) was ik doodziek en heb met slappe thee en biscuitjes moeten toezien hoe anderen zaten te smullen. maar nu kan ik mn hart ophalen. We zijn tijdens deze 4 weken geen moment ziek geweest, behalve een verkoudheidje (van de airco). En hebben van alles en overal gegeten.

Het uitzicht van Bayoke is indrukwekkend, vooral als het donker wordt en de miljoenen lichtjes over Bangkok de sterrenhemel weerkaatsen.

Dag Thailand, dag Phuket, Krabi, Samui, Koh Tao, Chiang Mai, Chiang Rai, Khon Kaen, Sida, Bua Yai, Kho Phet en dag Bangkok.... Kap khun kha....voor 4 heerlijke weken.

Reacties

Reacties

Jeroen

Hey Pauli en Harry!

Geweldige verhalen om te lezen! Isaan is leuk he... hoewel het een stuk leuker wordt als je alles eet dat ze je aanbieden ;-) haha grapje!

Ik zit nu al bijna een week een Pai... ik vond Chiang Mai al geweldig, maar Pai is nóg 10x zo vet! Heerlijk relaxed, heerlijk sfeertje en een prachtige omgeving! Ik ben benieuwd of ik hier ooit nog wegkom...

In ieder geval bedankt voor de reacties en de gezelligheid in Thailand, en succes met weer aan het Hollandse leven wennen. Ik kan me op dit moment inderdaad nog totaal niet indenken hoe het is om weer in Holland te zijn...

Groeten!
Jeroen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!