paulienharryinthailand.reismee.nl

Aan de grens met Cambodja

Na het ontbijt (weer heerlijk maar we wennen er aan) vertrekken we met het hele gezin Jim, Lamai en dochter Lizzy, naar de Kmer tempel op een vulkaan die al 900.000 jaar niet meer aktief is. Het is aan de grens met Cambodja. De rit is lang, eigenlijk te lang. Zo'n 3,5 uur en dan nog onderweg stoppen voor koffie en lunch. Jim kwebbelt maar door. Vertelt van alles maar t meeste ben ik vergeten. De oude Kmer tempel is indrukwekkend in zn soort, maar eigenlijk voor ons de lange trip niet waard. We gaan ook nog naar een ander deel kijken, maar de grasvelden waar we langs en overheen moeten worden platgebrand dus lopen we door rookwolken en roet heen, er vallen door de opkomende wind (het gaat regenen...) 453.000 kleine blaadjes EN er zwermen 350.000 witte vliegjes, je begrijpt t al, we zijn er heen gelopen en meteen weer terug.

Weer in de auto voor de terugweg. Jammer van deze dag. t Is op zich wel gezellig in de auto, maar veel te lang. We stoppen bij een pottenbakkersdorpje. Dat is wel heel interessant. We krijgen een kijkje achter de schermen hoe de potten en andere voorwerpen worden gemaakt vanaf de klei af. Dan begint t donker te worden, dus wordt er ter plekke besloten onderwerp te gaan dineren. En ook dat is heel erg leuk. Bij Kho Phet is een vis restaurant. Aan een kweekvijver liggen pontons waarop je kunt eten. Je kan je eigen garnalen, kreeften en andere vissen uitzoeken als je wilt. We smullen erg van al dat lekkers. Daarna is het nog een uurtje naar de Homestay.

We zijn bekaf, dus deze laatste avond /nacht slapen we in de leuke en volle slaapkamer als 2 marmotjes.

Louise

Wil even zeggen dat ik heel erg geniet van jullie verhalen. Geniet nog maar even. ( Willen jullie de regen aub. niet meenemen?)

pauli

pffff hoop het niet Louise...

pauli

dat over die regen meenemen dan he hihi